اخبار علمی، فناوری و تکنولوژی

در این وبلاگ جدیدترین دانستنی‌های علمی باحال و جدیدترین اخبار علمی و فناوری و تکنولوژی روز منتشر می شود. مطالبی که در این وبلاگ منتشر می شود بیشتر در زمینه تکنولوژی مثل موبایل، کامپیوتر و همچنین در زمینه مباحث علمی مختلف است، امیدوارم لذت ببرید.

بایگانی

«آیین نامه حمایت از توسعه پلتفرم ها و کسب و کارهای اقتصادی دیجیتال» که قبلاً توسط سازمان فناوری اطلاعات ابلاغ شده بود، بخش حمایت مالیاتی این مقررات را شفاف سازی کرد. این احکام مالیاتی برای تشویق شرکت‌ها به حضور در پلتفرم‌های داخلی که بیشتر بر فعالیت‌های شرکت‌هایی متمرکز هستند که قبلاً پرونده مالیاتی نداشتند، طراحی شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات، «آیین نامه حمایت از توسعه کسب و کارهای دیجیتال» با هدف حمایت از توسعه بسترها و کسب و کار های مجازی ملی و همچنین اقتصاد دیجیتال شامل 14 ماده قانونی و 30 مورد حمایت ملی است. مواردی که شرکت های اینترنتی را در نظر می گیرند

وزیر حمل و نقل در آبان ماه امسال بسته حمایتی کسب و کار آنلاین را اعلام کرد که شامل 30 بسته حمایتی مشاغل در قالب 14 فقره است.

بحث معافیت های مالیاتی یکی از مهم ترین و مهم ترین قسمت های این طرح است. زارع پور توضیح داد: شرکت به ما گفته بود که اگر روی پلتفرم داخلی بیایم، به محض ورود باید مالیات بدهم؛ در صورتی که کسی در بستر خارجی با من کاری نداشته باشد، اما حالا یک بار «ما فروش در پلت فرم داخلی، مقامات مالیاتی به دنبال ما خواهند آمد. حداقل دو سال 2 میلیارد تومان درآمد را از مالیات معاف کرده ایم. کسانی که مالیات خود را تا به امروز پرداخت کرده اند بازپرداخت خواهند شد. مالیات. "

مشوق ها و مشوق های مالیاتی برای پلتفرم های داخلی

در هر صورت، مقررات حمایتی سازمان های مالیاتی کشور، نقش برخی از سازمان های دولتی و نهادهای عمومی را در حمایت از توسعه شرکت های اینترنتی در حیطه اختیارات خود در نظر گرفته است. به همین منظور، اداره امور مالیاتی کشور حکم مالیاتی را در حمایت از پلتفرم اقتصاد دیجیتال و مقررات توسعه کسب و کارها منتشر کرده است:

این شرکتها تا میزان مقرر در بند (100) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1366 و اصلاحات بعدی آن از گزارشگری، نگهداری اسناد درآمد (فروش کالا یا ارائه خدمات) معاف هستند. روی سکوهای سرپوشیده داخلی.
 
حداقل نرخ مالیات ثابت برای مشاغل واجد شرایط باید به تدریج برای حمایت از رشد اقتصاد دیجیتال کشور اعمال شود. اطلاعیه های مربوط به این بند توسط سازمان امور مالیاتی و با همکاری وزارت حمل و نقل و وزارت اقتصاد تهیه و منتشر می شود. (مشمولان این بند از جریمه های ناشی از عدم اظهار معاف خواهند بود و اسناد مربوطه در آینده پلمپ خواهد شد.)

کلیه هزینه های ایجاد و توسعه پلت فرم و تجارت پلت فرم داخلی به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی در نظر گرفته می شود که از حد مقرر تجاوز نمی کند. سازمان امور مالیاتی کشور موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از صدور این تصویب نامه، با وزارت ارتباطات، ابلاغیه مربوطه را تنظیم و به کلیه دستگاه های ذیربط ارسال کند. حد پذیرش توسط کارگروه کارشناسان اقتصاد دیجیتال بر اساس توصیه های وزارت امور اقتصادی و دارایی فدرال تایید شده است.

بر اساس اطلاعات دفتر اطلاع رسانی، پس از تصویب «آیین نامه حمایت از کسب و کارهای اقتصادی بسترهای دیجیتال»، شرایط اشیاء حمایتی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شورای دولتی اعلام می شود.

پلتفرم های موجود در برنامه

تاکید سازمان فناوری اطلاعات بر افشای اسامی پلتفرم های مشمول این طرح، نگرانی ها را در مورد کاهش استفاده از پلتفرم های بین المللی افزایش داده است. این در حالی است که قطع شدن ارتباطات بین المللی از طریق پلتفرم هایی مانند اینستاگرام باعث ایجاد مشکلات جدی برای این شرکت شده است.

«آیین نامه حمایت از توسعه پلتفرم ها و کسب و کارهای اقتصادی دیجیتال» یک هیاهوی بزرگ با تمرکز بر ورود کسب و کارها به بسترهای داخلی است که باید به تایید سازمان های فناوری اطلاعات برسد. نه تنها توجه را افزایش می دهد، بلکه اصل 44 قانون اساسی را فراموش می کند (مراقب خصوصی سازی باشید) و بیشتر شبیه یک بسته محرک است. بسته پشتیبانی نیست. حضور غیر انحصاری این شرکت را در پلتفرم های داخلی ترویج می کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی