اخبار علمی، فناوری و تکنولوژی

در این وبلاگ جدیدترین دانستنی‌های علمی باحال و جدیدترین اخبار علمی و فناوری و تکنولوژی روز منتشر می شود. مطالبی که در این وبلاگ منتشر می شود بیشتر در زمینه تکنولوژی مثل موبایل، کامپیوتر و همچنین در زمینه مباحث علمی مختلف است، امیدوارم لذت ببرید.

بایگانی

چگونه شارژر تقلبی سامسونگ را از شارژر اصلی تشخیص دهیم؟

آیا می دانید شارژرهای تقلبی چگونه می توانند به باتری گوشی سامسونگ شما آسیب بزنند؟ در این مقاله با نحوه تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از تقلبی آشنا می شوید.

شارژرهای سامسونگ ارزان نیستند و شرکت‌های زیادی وجود دارند که نسخه‌های اصلی شارژرهای سامسونگ را برای استفاده از محبوبیت سامسونگ در بین مصرف‌کنندگان تولید می‌کنند. در حالی که ممکن است تقلبی ها به اندازه کافی شبیه به نظر بیایند تا شما را متقاعد کنند، اما فاقد ویژگی های مهمی مانند محافظت در برابر اتصال کوتاه و گرمای بیش از حد هستند که می تواند به باتری گوشی شما آسیب برساند و حتی در برخی موارد باعث آتش سوزی شود. چگونه شارژرهای تقلبی سامسونگ را قبل از اینکه آسیبی وارد کنند شناسایی کنید؟

تفاوت‌های شارژر اصلی سامسونگ با شارژر تقلبی

امروزه به راحتی نمی توان نمونه های اصلی را انتخاب کرد و آنها را از تقلبی تشخیص داد، به خصوص برای لوازم جانبی تلفن همراه سامسونگ در بازار. به عنوان مثال، شارژرهای تقلبی سامسونگ که در بازار گوشی های موبایل این شرکت به فروش می رسد، به قدری شبیه به شارژرهای اصلی سامسونگ هستند که تشخیص تفاوت بین آنها دشوار است.

 

البته ممکن است این سوال برای برخی افراد مهم نباشد، اما با دانستن عواقب استفاده از شارژر تقلبی تلفن همراه سامسونگ، ممکن است دفعه بعد که لوازم جانبی را خریداری می کنید، دقت بیشتری به خرج دهید. عملکرد و سلامت گوشی سامسونگ شما و در نهایت شما نیاز به خرید شارژر جدید یا حتی تعویض گوشی خود خواهید داشت.

مهم است که از شارژر اصلی استفاده کنید

باتری یکی از مهم ترین قطعات گوشی سامسونگ شما است و محافظت و نگهداری از آن بسیار مهم است. البته سالم نگه داشتن این ماده مصرفی به عوامل زیادی بستگی دارد و استفاده از شارژر اصلی سامسونگ یکی از مهم ترین اقداماتی است که می توانید در این زمینه انجام دهید.

سازندگان گوشی های سامسونگ معمولا ولتاژ کاملا ثابتی را برای گوشی ها و شارژرها مشخص می کنند تا کاربران بتوانند سال ها بدون مشکل از این محصولات استفاده کنند. شارژرهای اصلی با نگه داشتن ولتاژ در محدوده مشخص شده توسط سازنده، از آسیب به گوشی شما جلوگیری می کنند.

از طرفی شارژرهای غیر اصل و تقلبی سامسونگ روی عملکرد عادی باتری به خصوص برای گوشی های قدیمی که به مرور زمان پوسیده می شوند، تاثیر می گذارد. این شارژرهای تقلبی نمی توانند جریان را ثابت نگه دارند و حتی گاهی اوقات به دلیل نوسانات جریان باعث داغ شدن گوشی های سامسونگ می شوند و به باتری آسیب می رسانند.

تاثیر شارژرهای تقلبی بر روی باتری گوشی های سامسونگ

اگر باتری به‌درستی شارژ نشود، می‌تواند سریع‌تر از آنچه سازنده پیش‌بینی می‌کند، انرژی را تخلیه کند و به جای اینکه یک یا دو بار در روز آن را شارژ کنید، می‌توانید چندین بار در روز گوشی سامسونگ خود را شارژ کنید. سرعت شارژ بسیار کمتر از شارژر اصلی است.

علاوه بر باتری، این مشکل می تواند عملکرد سایر سخت افزارهای گوشی را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه توضیح می دهیم که چرا نباید از شارژرهای تقلبی استفاده کنید:

  • شارژرهای تقلبی سامسونگ اغلب ارزان‌تر از نمونه اصلی این قطعات هستند، زیرا از مواد اولیه نامرغوب در فرآیند تولید استفاده می‌کنند و فرآیند نظارت نمی‌شود. بنابراین، آنها بیشتر در معرض انفجار یا اتصال کوتاه هستند و ایمنی کاربران را به خطر می اندازند.
  • گرم شدن بیش از حد باتری ها یکی از رایج ترین مشکلات استفاده از شارژرهای تقلبی سامسونگ است و حتی می تواند باعث ذوب شدن قطعات شارژر یا کابل ها شود.
  • شارژرهای غیر اصل و تقلبی سامسونگ مدارهای ایمنی برای محافظت از گوشی شما ندارند و استفاده از آنها می تواند گوشی سامسونگ شما را در برابر نوسانات جریان و ولتاژ آسیب پذیر کند.
  • از آنجایی که فناوری‌های شارژ سریع گران هستند، شارژرهای تقلبی از آنها سودی نمی‌برند و آهسته‌تر شارژ می‌شوند. همچنین با شارژ کامل باتری، شارژ متوقف نمی شود و عمر باتری را کاهش می دهد.
  • شارژرهای تقلبی سامسونگ بدون ضمانت یا تضمین کیفیت فروخته می شوند و در صورت معیوب بودن یا آسیب دیدن آنها نمی توانید خسارتی را مطالبه کنید.
  • استفاده طولانی مدت از شارژرهای غیر اصل و تقلبی به باتری گوشی آسیب می رساند، اگر فقط یک بار یا چند بار از شارژرهای تقلبی استفاده کرده اید، نگران نباشید.
  • شارژر معمولاً از یک آداپتور و یک کابل شارژ تشکیل شده است. اولین وظیفه آن تبدیل ولتاژ دریافتی به جریان مورد نیاز برای شارژ باتری و ثانیاً انتقال جریان تولید شده توسط آداپتور به باتری تلفن همراه است. قیمت بالای شارژرهای سامسونگ ممکن است نشان دهنده اصل بودن آن باشد، اما قیمت بسیار پایین این محصول قطعا تقلبی بودن آن را نشان می دهد. بنابراین قیمت یکی از فاکتورهایی است که هنگام خرید شارژر موبایل باید به آن توجه کنید. بهترین راه برای بررسی اصل بودن شارژر سامسونگ استفاده از آمپرمتر است، زیرا شارژرهای تقلبی اغلب افت جریان زیادی دارند.

کابل شارژ اصلی سامسونگ را شناسایی کنید

در این قسمت از مقاله، ما به جزئیات بیشتر در مورد تفاوت شارژرهای اصلی و تقلبی سامسونگ می پردازیم تا بتوانید برای خرید بعدی خود تفاوت بین کابل اصلی و تقلبی را تشخیص دهید:

کیفیت تولید

محصولات سامسونگ عموما از کیفیت بالایی برخوردار هستند. بنابراین، تولید کننده کره ای نمی تواند محصولات ضعیف تولید کند. به عنوان مثال، اگر پس از بررسی کابل داده تلفن همراه سامسونگ، برجستگی ها و برآمدگی هایی را احساس کردید، می توانید شک کنید که کابل شارژ تقلبی است.

کابل شارژر تقلبی و کابل شارژر اصلی سامسونگ

ظاهر شارژر متفاوت است

شارژرهای اصلی سامسونگ از نظر ظاهری با محصولات اصلی تفاوت دارند، مانند: ب- طراحی نامنظم و پلاستیک اضافی روی لبه کابل به تمایز این دو محصول کمک می کند. کابل شارژ اصلی سامسونگ طراحی دقیق و روانی دارد در حالی که زاویه سری فلزی بسیاری از کابل های تقلبی صاف نیست.

کابل شارژ اصلی سامسونگ اندازه رابط میکرو یو اس بی (شاخه اصلی) برای جلوگیری از شکستن آن کوتاهتر و به بدنه نزدیکتر است اما برای دوشاخه شارژر تقلبی این رابط بیشتر است و فاصله بین بدنه و دوشاخه کوتاهتر است بزرگتر شوید.

کابل شارژر اصلی سامسونگ و کابل شارژ جعلی سامسونگ

همچنین یک فرورفتگی کوچک روی کانکتور اصلی دیده می شود که معمولا در شارژرهای تقلبی دیده نمی شود.

علامت خط داده در شارژر اصلی سامسونگ خیلی ضخیم نیست، اما علامت روی خط داده تقلبی سیاه شده است.

سرعت بارگذاری اطلاعات و شارژ

کابل های شارژر اصلی سامسونگ سریعتر از کابل های شارژر تقلبی گوشی شما را شارژ می کنند. این البته به فناوری شارژ سریع استفاده شده در آداپتور بستگی دارد، آداپتور با وات پایین تر نسبت به آداپتور با وات بالاتر گوشی را کندتر شارژ می کند.

آداپتور شارژ اصلی سامسونگ را شناسایی کنید

درست مانند کابل های شارژ تقلبی سامسونگ، بسیاری از آداپتورهای تقلبی موجود در بازار با مدل اصلی این محصول تفاوت زیادی دارند. در ادامه، گزینه های تشخیص قطعات تقلبی با استفاده از آداپتورهای اصلی سامسونگ را شرح می دهیم:

کیفیت تولید

ظاهر شارژر ضربه‌ای با شارژر اصلی سامسونگ در برخی جزئیات متفاوت است، مانند: ب. شیارها، بریدگی‌ها و شکل کلی.


تفاوت ظاهری

آداپتورهای اصلی سامسونگ با کیفیت بالایی تولید می شوند، برخلاف آداپتورهای تقلبی، با دقت کافی تولید نمی شوند و ممکن است ظاهر نامتقارن، برآمدگی، بی نظمی یا بی نظمی داشته باشند. شارژرهای اصلی معمولاً روکش مات یا حتی یکدست دارند، در حالی که شارژرهای تقلبی سامسونگ معمولاً روکش براق دارند. حرف A روی شارژر تقلبی سامسونگ ضخیم تر از شارژر اصلی است.

اداپتور شارژر اصلی و جعلی سامسونگ

آداپتورهای اصلی سامسونگ در چین یا ویتنام تولید می شوند، ممکن است نام هر یک از این کشورها را روی شارژر اصلی مشاهده کنید، اما اگر روی آداپتور A+ مشاهده کردید، می توانید مطمئن شوید که آداپتور تقلبی است.

شارژر اصلی سامسونگ سفید رنگ است، اگر شارژر کمی زرد باشد شارژر تقلبی است. شارژر اصلی سفید است و رنگ سفید آن با گذشت زمان تغییر نمی کند.

علامت UL در پشت شارژر باید در دایره سمت چپ ردیف پایین شارژر نوشته شود. این نماد مخفف Underwriters Laboratories است که استاندارد تست ایمنی شارژر را نشان می دهد. اگر آداپتور این علامت را ندارد، لطفاً از آن استفاده نکنید.

چطور شارژر اصلی و جعلی را تشخیص دهیم؟ سامسونگ

یک لایه پلاستیک اضافی روی قسمت اتصال آداپتور دیده می شود تا دوام و مقاومت را به نقطه اتصال شارژر اصلی سامسونگ اضافه کند، اما در شارژر ضربه ای این قسمت صاف و مسطح و بدون ساختار محکم است.

با مقایسه ظاهر آداپتورها از جمله نام طراحان و سازندگان این محصولات به چشم می خورد. شارژرهای تقلبی سامسونگ معمولاً نامی ندارند یا نامی نامعتبر دارند، در حالی که روی شارژرهای اصلی نام درست و مرتب سامسونگ بر روی آنها حک شده است.

مقایسه شارژر اصلی و شارژر تقلبی سامسونگ

شارژر تقلبی سامسونگ از پلاستیک کم چگالی ساخته شده و سبک تر از آداپتور اصلی است.

عملکرد شارژر

شارژر را به گوشی وصل کنید، اگر شارژر شما اورجینال است، پس از اتصال به گوشی سامسونگ، روی پنجره شارژ ظاهر می شود. اگر این کار با اتصال یک شارژر تقلبی انجام نمی شد، فقط یک علامت کوچک در کنار باتری وجود داشت. اگر از شارژرهای تقلبی سامسونگ استفاده می کنید، متوجه می شوید که این شارژرها گوشی سامسونگ شما را بسیار کندتر شارژ می کنند و باعث داغ شدن بیش از حد گوشی می شوند.

سوالات متداول

چگونه از خطر احتمالی شارژرهای تقلبی جلوگیری کنیم؟

هنگامی که گوشی به طور کامل شارژ شد، لطفا گوشی را از برق بکشید و هنگام شارژ گوشی را در فضای بسته مانند جیب یا ماشین قرار ندهید. ب- زیر جیب شلوار یا پتو.

آیا شارژرهای تقلبی عمر باتری را کاهش می دهند؟

بله، استفاده از شارژر تقلبی باعث می شود باتری به درستی شارژ نشود و به سرعت تخلیه شود. این مشکل باعث افزایش تعداد چرخه های شارژ باتری و کاهش عمر قطعه می شود.

روش های شناسایی شارژر اصلی سامسونگ چیست؟

توجه به نوشته ها و لوگوی روی شارژر، وزن شارژر، گرمای ایجاد شده در هنگام شارژ، شارژ آهسته گوشی و جزئیات آداپتور و کانکتور کابل شارژ بسیار مهم است. با این عوامل می توان تفاوت شارژر اصلی سامسونگ و شارژر تقلبی را تشخیص داد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی