اخبار علمی، فناوری و تکنولوژی

در این وبلاگ جدیدترین دانستنی‌های علمی باحال و جدیدترین اخبار علمی و فناوری و تکنولوژی روز منتشر می شود. مطالبی که در این وبلاگ منتشر می شود بیشتر در زمینه تکنولوژی مثل موبایل، کامپیوتر و همچنین در زمینه مباحث علمی مختلف است، امیدوارم لذت ببرید.

بایگانی

حافظه ویدیویی GDDR6W سامسونگ پهنای باند را دو برابر می کند تا خطوط بین دنیای مجازی و واقعی محو شود.

سامسونگ به منظور پاسخگویی به نیاز کاربران به حافظه ویدیویی با ظرفیت بالاتر و سرعت بالاتر، در حال توسعه حافظه ویدئویی GDDR6W با استفاده از فناوری FOWLP است. این حافظه ها علیرغم باریک تر بودن، دو برابر پهنای باند و ظرفیت حافظه های GDDR6 دارند.

حافظه های ddr6w سامسونگ با ظرفیت و سرعت 2 برابر

سامسونگ در بیانیه مطبوعاتی خود به منظور جلب توجه بیشتر، تغییراتی را در Metaverse و Virtual Reality اعمال کرده است. در سال های اخیر، نظریه شبیه سازی اشیاء واقعی در واقعیت مجازی به طور فزاینده ای پیچیده شده است و نیاز به افزایش حافظه و پهنای باند یکی از دلایل اصلی پیچیدگی آن است. این نظریه که به عنوان دوقلو دیجیتال شناخته می شود، نمایشی در دنیای واقعی از یک شی در یک فضای مجازی است که اغلب می تواند یک شخص، مکان و غیره باشد.

دوقلو مجازی به طور مداوم با همتای واقعی خود به روز می شود و از یادگیری ماشینی، شبیه سازی و استدلال برای تداوم چرخه زندگی خود استفاده می کند. اگرچه این پیاده‌سازی نظری به دلیل محدودیت‌های موجود غیرممکن بود، اما به دلیل در دسترس بودن فناوری‌هایی مانند GDDR6W که پهنای باند بالایی را فراهم می‌کنند، اکنون پیاده‌سازی آن به واقعیت نزدیک‌تر است. از آنجایی که پهنای باند حافظه ویدیویی GDDR6W از 32 گیگابایت در مقایسه با GDDR6 به 64 گیگابایت افزایش یافته است.

به گفته سامسونگ، دو برابر شدن عملکرد و ظرفیت ذخیره سازی بدون نوآوری های جدید امکان پذیر نیست. بنابراین، حافظه GDDR6W از فناوری FOWLP استفاده می کند. بدیهی است که با افزایش تراشه ها، حجم بسته بندی حافظه نیز افزایش می یابد. اگرچه از تراشه های بیشتری در ساختار حافظه استفاده شده است و ظرفیت آن از 16 گیگابایت به 32 گیگابایت افزایش یافته است، اما اندازه فناوری GDDR6W همانند نسل قبلی است. به عبارت دیگر فضای دیسک نسبت به نسخه های قبلی پنجاه درصد کاهش یافته است.

ویژگی های تکنیک FOWLP به نازک شدن محدود نمی شود. به گفته سامسونگ، بلوک‌های حافظه گرافیکی جدید این شرکت به جای تخته‌های مدار چاپی به ویفرهای سیلیکونی متصل شده‌اند و با اعمال یک لایه توزیع جدید (RDL) امکان استفاده از اتصالات نازک‌تر را فراهم می‌کنند. این از اتلاف گرما جلوگیری می کند.

فناوری جدید GDDR6W می‌تواند از پهنای باند در سطح سیستم HBM پشتیبانی کند. حافظه HBM2E دارای پهنای باند 1.6 ترابایت بر ثانیه بر اساس ورودی و خروجی 4K و نرخ انتقال 3.2 گیگابیت بر ثانیه در هر پین است. از سوی دیگر، GDDR6W قادر خواهد بود 1.4 ترابایت پهنای باند با سرعت انتقال 22 گیگابیت بر ثانیه تولید کند. در مقایسه با HBM2E، GDDR6W تعداد ورودی ها و خروجی ها را 1.8 کاهش می دهد و نیازی به میکرو برآمدگی ها را از بین می برد. بنابراین می تواند با هزینه کمتر و بدون شیفت های میانی وارد تولید شود.

معاون برنامه ریزی تجاری سامسونگ در پاسخ به این سوال که سامسونگ چه زمانی حافظه جدید خود را تولید می کند، گفت که این شرکت استانداردسازی JEDEC محصولات GDDR6W را در سه ماهه دوم سال 2022 به پایان رساند. همچنین امیدوار است امکان استفاده از این فناوری را در دستگاه های کوچکی مانند لپ تاپ ارائه دهد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی