اخبار علمی، فناوری و تکنولوژی

در این وبلاگ جدیدترین دانستنی‌های علمی باحال و جدیدترین اخبار علمی و فناوری و تکنولوژی روز منتشر می شود. مطالبی که در این وبلاگ منتشر می شود بیشتر در زمینه تکنولوژی مثل موبایل، کامپیوتر و همچنین در زمینه مباحث علمی مختلف است، امیدوارم لذت ببرید.

بایگانی

دولت برزیل آیفون را در فروشگاه‌ها توقیف کرد

وزارت دادگستری برزیل در ماه سپتامبر پس از اینکه به این نتیجه رسید که اپل با ارائه نکردن شارژر همراه دستگاه به مصرف کنندگان آسیب می رساند، دستور تعلیق فروش آیفون در این کشور را صادر کرد. حتی پس از جریمه‌های میلیون دلاری، اپل همچنان از این الزام پیروی نمی‌کند - که اکنون منجر به توقیف آیفون‌ها از فروشگاه‌های خرده‌فروشی توسط رگولاتور حفاظت از مصرف‌کننده مستقر در منطقه فدرال شده است.

 کوپرتینویی صدها آیفون در فروشگاه های خرده فروشی مختلف در برازیلیا پایتخت برزیل را توقیف کرده است. در اقدامی به نام "Operation Discharge"، تنظیم کننده قصد دارد اپل را مجبور کند از قوانین محلی پیروی کند که لازم است تلفن های هوشمند همراه با شارژر موجود در جعبه ارسال شوند.

موبایل آیفون در برزیل

بر اساس این گزارش، آیفون‌ها در فروشگاه‌های اپراتور و نمایندگی‌های مجاز اپل توقیف شده‌اند. رگولاتور دستور ممنوعیت هر مدل آیفونی که فاقد شارژر موجود در جعبه است را صادر کرده است. اگرچه اپل ارسال رایگان لوازم جانبی را با آیفون 12 متوقف کرد، اما این شرکت همچنین آیفون 11 را با جعبه جدید و فشرده تر بدون شارژر به روز کرد.

پس از توقیف آیفون‌ها، اپل برزیل از دولت درخواست کرد تا فروش گوشی‌های هوشمند در این کشور را تا تصمیم‌گیری نهایی این اختلاف، مجاز کند. این شرکت گفت که با وجود این عملیات به فروش آیفون در برزیل ادامه می دهد.

 قاضی دیگو که به این شرکت اجازه داد تا فروش آیفون در برزیل را تا صدور حکم نهایی ادامه دهد، معتقد است که این شرکت هیچ حقوق مصرف کننده را نقض نمی کند. قاضی همچنین ادعا می کند که تنظیم کننده برزیل با چنین تصمیمی از قدرت خود سوء استفاده می کند. اپل می گوید مطمئن است که در مناقشه حقوقی پیروز شود و مشتریان از گزینه های مختلف برای شارژ و اتصال دستگاه های خود آگاه هستند.

به نظر اپل مطمئن نیست

علیرغم آنچه که این شرکت در مورد اطمینان از اینکه در این اختلاف پیروز خواهد شد، می گوید، تصمیم اخیر شرکت خلاف این را نشان می دهد. با نسل جدید اپل تی‌وی که اخیراً منتشر شده است، که به‌جای لایتنینگ، نسخه به‌روزرسانی‌شده کنترل از راه دور سیری با USB-C به‌جای لایتنینگ ارائه می‌شود، این شرکت ارسال محصول را با کابل شارژ موجود در جعبه متوقف کرده است.

جالب اینجاست که در برزیل، Apple TV 4K جدید همچنان با کابل USB-C موجود در جعبه همراه است. در حالی که این شرکت دلایل این تصمیم را نمی گوید، اما کاملاً واضح به نظر می رسد که اپل می خواست از جریمه های بیشتر توسط رگولاتور برزیلی در میان مناقشات مربوط به شارژر آیفون جلوگیری کند.

  • هاشم قربانی

آیفون

اپل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی