اخبار علمی، فناوری و تکنولوژی

در این وبلاگ جدیدترین دانستنی‌های علمی باحال و جدیدترین اخبار علمی و فناوری و تکنولوژی روز منتشر می شود. مطالبی که در این وبلاگ منتشر می شود بیشتر در زمینه تکنولوژی مثل موبایل، کامپیوتر و همچنین در زمینه مباحث علمی مختلف است، امیدوارم لذت ببرید.

بایگانی

سامسونگ پنل های OLED را برای آیفون 14 اپل عرضه می کند

ساخت آیفون نیاز به ترکیبی از چندین تامین کننده دارد که قطعات مختلف را به اپل عرضه می کنند. صحبت از نمایشگرها، از زمانی که اپل به پنل های OLED روی آورد، Samsung Display تامین کننده اصلی نمایشگرهای OLED برای آیفون بوده است. و اکنون، طبق گفته TheElec، انتظار می‌رود سامسونگ دیسپلی بیش از 70 درصد از پنل‌های نمایشگر OLED سری آیفون 14 را تامین کند.

صفحه نمایش سامسونگ بیش از 70 درصد پنل های OLED را برای سری آیفون 14 اپل عرضه می کند!

طبق گزارش ها، اپل امسال بیش از 120 میلیون پنل OLED را برای سری آیفون 14 سفارش داده است. از 120 میلیون، انتظار می رود که Samsung Display حدود 80 میلیون صفحه نمایش OLED را عرضه کند. سایر تامین کنندگان صفحه نمایش اپل، از جمله LG Display و BOE، به ترتیب 20 و 6 میلیون دستگاه عرضه خواهند کرد.

سامسونگ نسبت به تامین کنندگان دیگر مانند LG Display و BOE مزیتی کسب می کند، زیرا ال جی تنها یک نمایشگر LTPS برای آیفون 14 وانیلی و یک نمایشگر LTPO برای آیفون 14 پرو مکس ارائه می دهد. از سوی دیگر، BOE نمایشگرهای LTPS را برای مدل معمولی آیفون 14 عرضه می کند. با این حال، Samsung Display یکی از پنل‌های نمایشگر برای هر آیفون در خط تولید است. بنابراین، تطبیق پذیری صفحه نمایش سامسونگ است که به آن اجازه می دهد تا دیگر تامین کنندگان صفحه نمایش اپل را شکست دهد.

آیفون 14

به گفته TheElec، تقریباً 60 میلیون از 80 میلیون واحد نمایشگر تجویز شده توسط سامسونگ برای مدل های رده بالای آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس استفاده خواهد شد. یکی دیگر از دلایل تبدیل شدن سامسونگ به تامین کننده اصلی نمایشگرهای OLED برای اپل این است که LG Display با مشکلات تولید مواجه است.

سامسونگ به خاطر نمایشگرهای عالی در دستگاه های گلکسی خود، به ویژه گلکسی اس 22 اولترا، که به عنوان یکی از بهترین نمایشگرهای گوشی های هوشمند شناخته می شود، شناخته شده است. البته، مدل آیفون 14 پرو سطح روشنایی بالاتری دارد، اما این بدان معنا نیست که نمایشگر گلکسی اس 22 اولترا به کمتر از صفحه نمایش آیفون 14 است.

منبع: sammobile.com/news/samsung-display-supply-70-percent-oled-panels-apple-iphone-14

  • هاشم قربانی

آیفون

اپل

سامسونگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی